Jawa 250/11 (2)
Opět se mi do rukou dostává již "zrenovovaný" motocykl.
Tato "renovace" byla opravdu zbytečná a je na ni názorně vidět, jak je možné zrenovovat za málo financí.
Pokud se zamyslíme, proč se tato rádoby renovace prováděla, musíme dospět k názoru, že na tom chtěl někdo pouze vydělat, o nějakou historickou hodnotu nebo podobnost s originálem, asi nikomu nešlo.
Namátkou vybírám několik názorných příkladů:
výfuky turecké-úchyty jsou posunuté, tudíž celý tlumič je více vzadu-nepasují původní kolena
lak je proveden práškovou barvou, včetně původních kol (ani výplet není nový, ale nastříkaný starý)- tato technologie je opravdu nevhodná, navíc se používá až od sedmdesátých let. V tomto případě se však jednalo o finanční úsporu-celý motocykl se dá nastříkat do 1000,- Kč
sedla-podsedlové plechy jsou zřejmě doma vyráběné-rozdílné od původních, výplň absolutně nevhodná, potah z koženky se vzorem, který se nikdy na potah sedel nepoužíval a je opravdu krajně nevkusný-ale co naplat, když to bylo tak levné.
motor absolutně opotřebovaný, karburátor z kývačky
zadní světlo upravené naroubováním patice na dvouvláknovou žárovku
nosič z Pionýra-uchycen jen na dvou bodech
jediné, co je možné ozančit za kvalitně repasované, je nádrž
přední světlo z kývačky, z péráka je jen sklo
veškerý spojovací materiál s jemným závitem (M8x1) byl přetažen na běžné stoupání
celkově bych náklady renovace odhadl na zhruba 15000,- Kč
měla takováto renovace vůbec nějaký smysl? Asi ne, což si uvědomil i současný majitel, který se rozhodl pro přerenovování.